Újabb oktatók szereztek tanúsítványt a Tempus Közalapítvány akkreditált Erasmus+ projektmenedzsment továbbképzésén
2024.11.27.
National VET Team | Szakképzés
2024 októberében a Tempus Közalapítvány keretein belül működő National VET Team szakértői megtartották az idei év második akkreditált Erasmus+ projektmenedzsment oktatói továbbképzését.
Az oktatói továbbképzés célja a szakképzésben dolgozó oktatók felkészítése az Erasmus+ projektek sikeres megtervezésére és megvalósítására. A képzés iránt rendkívül nagy volt az érdeklődés, és ez a képzésben résztvevők aktivitásában és motivációjában is érzékelhető volt.
A gyakorlatorientált továbbképzés első napján 2024. október 14-én az intézményi nemzetköziesítés, az Erasmus+ mobilitási projekttel és a projektmenedzsmenttel kapcsolatos alapfogalmak és a projektek generálása volt a fókuszban. A képzés azzal kezdődött, hogy a résztvevők megismerkedtek a nemzetköziesítés fogalmával és szintjeivel. Ezután megtanulták, hogy egy tervezett tanulói vagy oktatói mobilitási projekthez kapcsolódóan hogyan érdemes felmérniük saját intézményi szükségleteiket, figyelembe véve stratégiai és fejlesztési céljaikat, továbbá azt, hogy milyen módon lehet ezekhez az Erasmus+ projektcélokat megfogalmazni. A célokhoz elvárt eredményeket, illetve indikátorokat rendeltek. A nap második felében a jelenlévő oktatók az Erasmus+ projektek minőségbiztosítási szabályait is figyelembe vevő projekt megvalósítási terv elkészítésével foglalkoztak. Október 18-án a képzés résztvevői a beadandó projekttervükkel kapcsolatban felmerülő kérdéseiket egy online konzultáció keretében beszélhették meg a szakértőkkel.
Az október 21-i második személyes képzési napon a résztvevők tovább mélyítették tudásukat és fejlesztették készségeiket. A nap központi témája a tanulási eredmény alapú képzési és kimeneti követelmények (KKK) volt, valamint az, hogy ezek alapján hogyan lehet tanulási eredmény alapú munkaprogramokat kialakítani. Csoportmunkában elemezték, mit jelent egy adott szakma KKK-jában található tanulási eredmény kiválasztása, és hogyan lehet azt – akár önállóan, akár más tanulási eredményekkel kombinálva vagy módosítva – integrálni a szakképzési mobilitási munkaprogramba. A résztvevők terveztek tanulási eredmény alapú munkaprogramokat rövid és hosszú távú tanulói, illetve oktatói mobilitásokra is a szakterületüknek megfelelően, ami így segítette a közös gondolkodást és a csoportmunkát.
A mobilitási projektek fontos eleme a disszemináció, amellyel a képzés során szintén foglalkoztak a szakképzésben dolgozó munkatársak. Egyrészt számos jógyakorlatot ismerhettek meg, ezen kívül a közösen tervezett projekthez disszeminációs tervet is készíteniük kellett. Ugyancsak a képzés egy eleme volt, hogy a résztvevők azonosították a projekt esetleges kockázatait és kidolgozták a kezelésük lehetséges stratégiáit. A képzés a záródolgozattal kapcsolatos feladatok megbeszélésével zárult.
Az október 25-én tartott második online konzultáció során a résztvevők tisztázták a zárófeladatra vonatkozó szakmai és formai elvárásokat, valamint megvitatták a saját záródolgozattal kapcsolatos kérdéseket és megbeszélték a tapasztalatok.
Az Erasmus+ projektmenedzsment oktatói továbbképzést mind a 30 résztvevő sikeresen teljesítette, így a szabályok szerint valamennyien tanúsítványt kaptak, amely az IKK akkreditáció folytán 30 óra beszámítható kötelező oktatói továbbképzést jelent számukra. A továbbképzést 2025 tavaszán ismét meghirdetjük majd, így azoknak, akik most lemaradtak, lehetőségük lesz jelentkezni újra Erasmus+ projektmenedzsment akkreditált továbbképzésre.
A National VET Team következő képzéseire 2025-ben várják a jelentkezőket! |
Utolsó módosítás: 2024.11.27.